Volgende bestemming, Tampa

30 juli 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we ons prachtige appartement in Kissimmee Orlando en rijden we richting Tampa, waar we 2 overnachtingen hebben geboekt in het Barrymore Hotel. Onderweg maken we een tussenstop in de ‘Florida Mall’, een enorm winkelcentrum met dè winkels voor toeristen, zoals Macy’s, Apple-store en natuurlijk M&M-World, the place to be voor Maud en Sen. Al direct bij binnenkomst worden we bedwelmd door de lucht van M&M’s in het kwadraat. Wat ze allemaal verkopen is te gek voor woorden, van M&M’s in alle soorten en kleuren, tot rompertjes, kookgerei, servies, etc. We kijken onze ogen uit.

En dan ziet Sen een kerstwinkel in de Mall, welke het hele jaar is geopend. Mama kan het natuurlijk niet laten om even binnen te snuffelen en na helemaal in de kerststemming te zijn gekomen, verlaten we de winkel met twee souvenirs voor in onze eigen kerstboom, een aandenken aan deze droomreis. Ook de Apple-store kunnen we niet ongemerkt voorbij lopen. Wat hier per dag over de toonbank gaat, is onbeschrijfelijk. Ook hier weten de kinderen niet wat ze zien.

Na rondslenteren in de Mall en een autorit van een uur, komen we aan in ons hotel. We verblijven op de 7e verdieping en hebben een prachtig uitzicht over de Tampa Riverwalk, een brede verharde wandelpromenade langs de Hillsborough River en Garrison Channel. Helaas blijkt het hotel niet echt op loopafstand van het centrum te liggen en na ruim anderhalf uur slenteren in de regen en enigszins verdwaald, vinden we dan uiteindelijk (nota bene om de hoek bij het hotel) dan toch een restaurantje waar we moe en hongerig neerploffen. We bestellen wat kleine gerechtjes, die we samen delen, heerlijk.

Omdat er geen ontbijt is inbegrepen bij ons verblijf en het ontbijt in het restaurant, of de boodschappen in het winkeltje in het hotel behoorlijk prijzig zijn, besluiten we naar een supermarkt in de buurt te rijden om ons ontbijt en lunch voor de volgende dag in te slaan. Tja, we zijn toch Hollanders nietwaar?!

Moe, maar voldaan besluiten we de dag met een filmpje op bed. Op naar een nieuwe dag in Tampa!

1. Laura van Mulken:
    2 augustus 2018
    Wat een leuke foto's en wat een heerlijke ontspannen, bruine gezichtjes! Zo te zien hebben jullie een top vakantie, geniet er nog van samen. Liefs X