Key West, here we come!

8 augustus 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Wederom een dag voor vroege vogels, vandaag rijden we naar Key West. Een rit van ruim 3,30 uur. We genieten van het heerlijke ontbijt en zorgen dat we een goede bodem hebben.
We laten een gedeelte van de bagage achter in de ‘safetyroom’ ons hotel in Miami. Na 4 overnachtingen op de Keys, komen we hier weer terug en zoveel hebben we niet nodig.

De rit over de Overseas Highway is waanzinnig mooi. Overal om je heen is zee, links de Golf van Mexico, aan de rechterzijde de Atlantische Oceaan. En af en toe passeren we een eilandje, waar we even stoppen voor de lunch of om een drink- of fotomomentje in te lassen. Over deze Highway mag je hooguit zo’n 45 mijl per uur rijden, wat ongeveer gelijk is aan zo’n 70 km. per uur. Dus tijd genoeg om alle mooie plaatjes goed in je op te nemen en ervan te genieten. Ook voor Ronald, die ons veilig van de ene naar de andere plek in deze mooie staat brengt. Chapeau schatje!

Na ruim 4 uur komen we aan bij ons hotel met een heerlijk zwembad, waar we ook meteen induiken. We zijn onderweg goed opgewarmd door de warme zon in de cabrio, maar wel heerlijk in combinatie met de airco en ja toch weer die stoelventilatie, hahaha. Plots komt er een leguaan aangewandeld van zo’n 40 cm. groot of het de normaalste zaak van de wereld is. Wij als echte toeristen direct ons fototoestel gereed en schieten maar. Prachtig om zo’n mooi dier van zo dichtbij te kunnen zien, zonder glas ervoor.

Rond een uur of 20.00 besluiten we een kijkje te nemen in het centrum van Key West en we belanden op Duval Street, een van de ‘places to be’ op dit eiland. Een straat die van de ene kant van het eiland naar de andere loopt. Er zijn hier ontelbaar veel winkeltjes, restaurants en bars gevestigd. De sfeer is echt heel speciaal. Hier zijn nog veel Cubaanse invloeden te zien, zoals de stijl van de huizen en de Rum- en sigarenwinkeltjes die hier gevestigd zijn. Cuba ligt overigens zo’n 90 mijl verwijderd van Key West, waaraan we herinnerd worden d.m.v. het ‘Southernmost Point’. Een grote betonnen boei die de plek aangeeft van het meest zuidelijke puntje van het eiland. Een fotomomentje waard natuurlijk!

Inmiddels hebben we flinke honger gekregen en we schuiven aan bij een restaurantje met een gezellig verlichte binnenplaats en live muziek. We genieten volop van de cheeseburger, nacho’s, chickenwings en taco’s die geserveerd worden, vergezeld met een heerlijke Mojito.
Onderweg naar de auto komen we langs een bar, waar het plafond en de wanden bezaaid zijn met briefgeld voorzien van namen of boodschappen welke door de bezoekers zijn achtergelaten. We herkennen deze bar van RTL-travel, waarbij Floortje Dessing ook aan deze bar een bezoekje heeft gebracht. Haar briefje kunnen we helaas niet terugvinden tussen de duizenden andere, maar maken toch een vluchtige foto.

Wat een heerlijke dag en wat zijn we op een tropische bestemming beland, welke we morgen nog verder gaan verkennen met onze convertible.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade