Dag 2 op Key West

9 augustus 2018 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Goedemorgen Key West, weer een heerlijk zonnige dag. Uitgesproken weer om een strandje op te zoeken. We kiezen voor het Fort Zachary Taylor State Park met een van de mooiste stranden van Key West. Veelal een kiezelstrand dat wel, maar dat herinnert ons weer aan het vertrouwde Kroatië, welke ook voornamelijk uit kiezelstranden bestaat. De zee is heerlijk warm en eenmaal uit het water settelen we ons op een van de vele picknickbankjes die hier op het strand aanwezig zijn. Het is heel summier. Er is één klein barretje waar je wat te eten en drinken kunt kopen. Verder alleen maar natuurschoon.

Omdat het een natuurpark is, zie je hier veel vogels en ook hier laten de leguanen zich regelmatig zien. Die bij het zwembad gisteren, was nog een ukkie, vergeleken met de exemplaren die hier rondlopen, geweldig.

Na de middag willen de kinderen wat gaan eten, dus besluiten we op de hotelkamer een broodje Nutella te smeren, lekker Hollands. Daarna gaan we nog even nagenieten bij het zwembad, om op tijd te gaan eten, want we willen de zonsondergang op Mallory Square meemaken. En dat dit een hele happening is, blijkt wel als we op het plein aankomen. Honderden mensen die een plekje aan de waterkant zoeken om de zonsondergang zo goed mogelijk te kunnen zien en vastleggen. Ook de De Laatjes strijken neer bij een straatmuzikant, wat een heerlijk relaxte sfeer hangt hier. De muzikant speelt prachtig en zelfs Maud en Sen zingen samen met drie andere kinderen mee met het liedje ‘Daylight comes and I wanna go home’ (check video).

Na de prachtige zonsondergang, vervolgen we onze weg over het plein bij Mallory Square, waar nog meer straatmuzikanten en artiesten optreden. We genieten volop. Na nog wat winkeltjes bezocht te hebben, besluiten we op de terugweg nog wat inkopen te doen voor het ontbijt en de lunch van morgen, want dan rijden we weer over Highway I (Overseas Highway) terug richting Miami, maar eerst nog genieten in tropische sferen op Key Largo, waar we ook nog twee overnachtingen voor de boeg hebben. We laten ons maar weer verrassen.

1. Laatjes.Mares:
    10 augustus 2018
    Wat valt er nog te schrijven of te zeggen, geweldige reisverslagen,,stralende gezichten en prachtige fotos zeggen meer als duizend woorden.Liefsxxxxx
  2. Petra Van Happen:
    10 augustus 2018
    Echt supermooie foto's. Als jullie thuiskomen heb je weer vakantie nodig om al deze geweldige indrukken te verwerken, haha!! Geniet ervan xxx
  3. Toon:
    11 augustus 2018
    Wat een mooi strand en mooie natuur geniet nog maar een paar dagen
    Gr uit Budel