Bezoek aan Bush Gardens

31 juli 2018 - Tampa, Florida, Verenigde Staten

Goodmorning Tampa and hello Bush Gardens. Na een heerlijk, zelfbereid ontbijt, stappen we al vroeg in de auto voor een korte rit van 15 minuten naar Bush Gardens, een dierentuin en pretpark ineen. Al om 09.00 uur staan we voor de loketten van het parkeerterrein, welke pas om 09.30 uur openen, het park pas om 10.00 uur, oeps. Met een treintje worden we van het parkeerterrein naar het park gereden en na de zoveelste securitycheck (ja, ze laten hier sinds 9/11 niets meer aan het toeval over), lopen we dan eindelijk het park op. Je merkt dat Busch Gardens al een wat ouder park is, al is het wel mooi onderhouden.

Omdat het nog vroeg is en we een van de eerste zijn, raad Sen ons aan meteen een achtbaan op te zoeken en papa voelt de bui al hangen… Daar gaan we weer, Cheetah Hunt dit keer, gelukkig geen loopings, maar met een topsnelheid van 97 km/u 31 meter recht omhoog en even steil 40 meter naar beneden, vervolgd door een verdwaalde kurkentrekker… Ongelooflijk hoe lang de achtbanen hier zijn. Sta je in de Efteling uren in de rij voor een krappe minuut sensatie, hier duurt een rit eindeloos. De baan van de Cheetah Hunt doorkruist een kwart van het park, er kwam geen einde aan.

Vervolgens komen we bij Cobra’s Curse, een achtbaan, waarin de voertuigen via een verticale lift 21 meter boven de grond op de baan terechtkomen. Met een topsnelheid van 64 km/u recht vooruit over de baan, rijden de karretjes vervolgens achteruit de baan af en of dat nog niet genoeg is, draaien ze ook nog om hun as. Maud en Sen vinden het geweldig, terwijl papa en mama op veilige afstand, met beide benen op de grond toekijken.

In dit park zien we ontelbaar veel diersoorten in prachtig aangelegde verblijven. Van antilope, tot schildpadden, van olifanten tot hyena’s. De een nog indrukwekkender dan de andere.

We besluiten de middag met een bezoek aan de KFC en nemen na terugkomst bij het hotel nog even een duik in het heerlijke zwembad. Wat was dit weer een heerlijke dag.

We zijn een goede week hier, maar het lijkt alweer veel langer, zoveel als we al ondernomen hebben. Vanaf morgen staat er niets meer op de planning qua excursies of bezichtigingen en gaan we genieten van alles wat op ons pad komt. Op naar Sanibel Island!

Write to you soon!

1. Petra Van Happen:
    1 augustus 2018
    Wat leuk dat jullie zo genieten!! Fijn dat Maud en Sen overal in durven. Is wel mooi om al die indrukwekkende dieren live te zien. Veel plezier!
  2. Toon:
    1 augustus 2018
    Dat Maud in de achtbaan gaat had ik niet verwacht geniet er maar van,hier is alles prima en Joe heeft het naar zijn zin.Wordt goed verwent. Nog steeds erg droog en heet geeft voorlopig geen regen.
    Gr uit Budel