Key Largo

11 augustus 2018 - Key Largo, Florida, Verenigde Staten

Helaas moeten we het prachtige Key West verlaten en rijden we terug richting Miami.
Maar alvorens we daar onze laatste overnachting in Amerika doorbrengen, verblijven we nog twee nachten op Key Largo. Wederom een paar uurtjes rijden, maar met onze prachtige auto, is dat zeker geen straf.

Al na een uurtje rijden, komen we aan op Bahia Honda State Park. Een park en strand met uitzicht op de Overseas Highway en een oude spoorbrug, welke overigens niet meer in gebruik is (de foto’s verklaren waarom😉). Hier is, zoals we ook op andere plekken tijdens onze vakantie hebben gezien, de natuur nog niet hersteld van orkaan Irma, welke vorig jaar september in Florida heeft toegeslagen. Alleen het strand aan ‘Bayside’ is open, de oceaankant is gesloten, zodat de natuur zich kan herstellen. Het water is helder en met de snorkels zijn vele vissen te zien, geweldig. Een heerlijke plek om te relaxen.

Na een verkoelende duik, jeetje wat is het weer warm, stappen we in de auto om onze weg naar Key Largo te vervolgen. Key Largo is het eerste van de eilanden van de Florida Keys en het startpunt van de Overseas Highway naar Key West. Vanuit hier vertrekken vele boten voor o.a. duik- en snorkelexcursies, glasboten en catamarans. Wij besluiten de omgeving met de auto te verkennen en de rest van onze tijd bij het zwembad door te brengen.

Het einde van onze droomreis komt in zicht. Zondag rijden we terug naar Miami, voor een laatste overnachting in het prachtige Plymouth Hotel, hetzelfde hotel waar we verbleven, voor we naar Key West reden. Nog een laatste dag in luxe voor de lange reis naar huis, naar Joe, die we zo ontzettend hebben gemist (lang leve FaceTime) en natuurlijk onze (o)ma’s en (o)pa’s. Back tot the real life!

1. Petra Van Happen:
    12 augustus 2018
    Aan alle mooie vakanties komt een eind, maar het is een herinnering voor het leven!!!! Home sweet home! Geniet er nog Ff van xxx
  2. Carolien:
    12 augustus 2018
    Een hele fijne vakantie achter de rug en straks weer naar huis, ook weer heerlijk. Nog veel plezier en safe flight! xx We spiek inglis veri wel, not zo snel but dat komt nog wel!!
  3. Toon:
    12 augustus 2018
    Geweldig mooie reis goede vlucht naar huis Joe zal jullie niet meer kennen is hier helemaal thuis als ik bij jullie kom gaat hij nog niet naar de deur wacht uit de zon tot ik weer ga,heeft het bij ons naar zijn zin.
    Goede vlucht.
    Gr Gerda en Toon.