SeaWorld, here we come

28 juli 2018 - Winter Garden, Florida, Verenigde Staten

Dankzij onze eigen keukenprinses Maud, beginnen we de dag met een stevig ontbijt, toast met scrambled eggs. Heerlijk! En een goed ontbijt is wel nodig, want we hebben een drukke dag voor de boeg, we bezoeken vandaag SeaWorld, een park dat vooral mama al heel lang op haar bucketlist heeft staan vanwege een van de mooiste dieren op deze planeet, de Orca.

We lopen stipt om 09.00 uur het park op en al direct wordt papa’s gevoel voor lef op de proef gesteld door Sen. De eerste achtbaan die we tegenkomen is ‘Manta’, hier lig je voorover gekanteld, kijkend naar beneden in een stoeltje en maak je op grote hoogte duizelingwekkende loopings en kurkentrekkers. Succes mannen, de dames blijven wel bij de picknick! De rit is waanzinnig volgens Sen al moet Ronald er even van bijkomen. We vervolgen onze route met een bezoek aan een dolfijnenshow, in een woord, geweldig. De interactie tussen de trainers en de dieren is waanzinnig om te zien. Wat een droombaan lijkt ons dat.

We wandelen verder door het park en bezoeken diverse attracties en shows, wanneer we dan eindelijk oog in oog staan met de Orca’s. We worden meerdere malen gewaarschuwd, dat wanneer we op de eerste 15 rijen plaatsnemen, dit garant staat voor een nat pak. Jammer dan, nu we er eindelijk zijn, willen we deze indrukwekkende dieren van zo dicht mogelijk zien. Nog nooit in ons leven hebben we zo’n waanzinnig indrukwekkende show met dieren meegemaakt. En dat nat pak… dat hebben we zeker gekregen. Drijf, drijf, drijfnat verlieten we de show en liepen we met soppende schoenen terug het park in, heerlijk een verfrissende duik bij 35 graden.

Na een paar uur begint de lucht te betrekken en vernemen we dat diverse attracties en shows tijdelijk sluiten of gestaakt worden i.v.m. het naderende onweer. We besluiten het bezoek aan dit park af te sluiten en na een minuutje of 15 schuilen voor het noodweer, rennen we op blote voeten door de plassen regenwater naar de auto. Wederom een verfrissende duik, terwijl we net opgedroogd waren van de vorige…

Die avond kokkerellen we er met z’n viertjes lekker op los, wandelen we nog even over het park en ploffen we daarna lekker op de bank voor een avondje film kijken. Wat een heerlijke dag!

1. Toon:
    30 juli 2018
    Mooi zeg.Hier is alles goed maar nog steeds heet en geen regen, zelfs Joe heeft het moeilijk met dit weer.
    Gr uit Budel
  2. Marjan:
    30 juli 2018
    Wederom geweldige foto's. Puur genieten daar!!
  3. Laatjes.Mares:
    31 juli 2018
    Prachtige fotos en wederom stralende gezichten.Geniet lekker.