Aankomst Sanibel Island

1 augustus 2018 - Sanibel Island, Verenigde Staten

Goodmorning Amerika! We beginnen de dag lekker relaxt met een heerlijk, zelf bij elkaar gesprokkeld ontbijt op bed. Vervolgens pakken we onze koffers weer in, om onze droomreis te vervolgen naar Sanibel Island, een autorit van zo’n 2½ uur. Onderweg stoppen we nog even om te lunchen en wandelen we nog even door een plaatselijk warehouse. Zo grappig dat alles wat een mens nodig heeft, in één winkel te verkrijgen is, van drogisterij-artikelen, tot huishoudelijke apparaten, kleding, kinderkamers en etenswaren. Na wat vluchtige inkopen, vervolgen we onze route naar Sanibel Island.

Onderweg krijgen we behoorlijk wat noodweer voor onze kiezen, maar ja, we weten inmiddels uit ervaring; ‘wat nu valt, valt straks niet meer!’ Rond 15.00 uur arriveren we bij ons hotel, wat direct aan de Golf van Mexico gelegen is. Onze ruime kamer is voorzien van een kleine keuken en in de koeling staat een mandje met ons ontbijt voor de volgende ochtend, so cute.

We besluiten de omgeving van ons hotel te verkennen en bij aankomst op het strand, valt ons direct de stank van het zoute water op, wat ook op onze luchtwegen slaat. En niet alleen op die van ons, want de andere strandbezoekers lopen even als wij te hoesten. Ook zien we veel aangespoelde dode vissen op het strand liggen. Het blijkt ‘Red tide’ te zijn, een natuurverschijnsel aan de Golf van Mexico waarbij microscopisch kleine algen in de zee het centrale zenuwstelsel van vissen aantasten met de dood tot gevolg. Voor mensen is het gelukkig niet schadelijk, maar ons wordt wel afgeraden om in de zee te zwemmen. Niet dat we daar zin in hebben, gezien de stank en het aanblik van de dode vissen. Volgens een medewerker van het hotel is deze Red tide nu het ergst sinds 15 jaar, uitgerekend wanneer wij er zijn…

Maar het zal onze pret zeker niet drukken. Bij het zwembad merken we er niets van en genieten we volop van de tropische sferen, waarin we terecht zijn gekomen. We gaan de komende 3 dagen dan heerlijk genieten op deze prachtige locatie!