Dag 3 op Sanibel Island

3 augustus 2018 - Sanibel Island, Verenigde Staten

Vandaag rijden we eerst naar de ‘Sanibel Lighthouse’, ofwel de vuurtoren van dit eiland. Deze vuurtoren is in augustus 1884 voor het eerst in gebruik genomen en vormt tot de dag van vandaag nog steeds een lichtbaken voor de boten die in de nabijheid van het eiland varen. Het strand is prachtig en op de nabijgelegen pier gooien diverse mensen een hengeltje uit. Niet dat het nodig is, want de vissen liggen ook hier op het strand voor het oprapen.

We vervolgen onze weg over een boardwalk (houten wandelpad) door het bos nabij het strand. Na deze wandeling, stappen we terug in de auto om naar het verderop gelegen eiland Captiva te rijden. Dit eiland is aanzienlijk kleiner dan Sanibel en een stuk welvarender. Er staan hier prachtige woningen. Ook hier heerst er Red tide, maar er zijn of minder vissen aangespoeld dan op Sanibel of de stranden worden meerdere malen per dag schoongemaakt. De geur op het strand is minder sterk dan bij ons en we zien ook diverse mensen zwemmen in de zee. Wij wagen ons er toch niet aan.

We bezoeken de ‘little chapel at the beach’, een klein kerkje dat alleen van oktober tot en met april in gebruik wordt genomen (het winterseizoen in Florida). Buiten naast het kerkje staan een viertal houten banken, welke dienst doen als kerkbanken, wanneer een mis in de buitenlucht wordt gehouden. Naast het kerkje is een kleine begraafplaats, maar de graven zijn ontzettend oud en vervallen. Creepy!

De rest van de dag bestaat uit heerlijk luieren aan het zwembad en op verzoek van de kinderen, besluiten we de dag met een diner bij Island Cow. Geen straf! Na een uurtje Rummikub, duiken we ons bedje in. Morgen weer op tijd op, op naar onze volgend stop, Naples!

1. Thea Theuws:
    Wauw ziet er mooi uit!
  2. Laatjes.Mares:
    4 augustus 2018
    Lieverds, wat een prachtige fotos.
    Zal straks wel bijkomen worden van alle indrukken.
    Geniet lekker ,jullie hebben er lang genoeg naar uitgekeken.
    Heel veel liefs.xxxxx
  3. Petra Van Happen:
    4 augustus 2018
    Weer mooie dingen gezien, zoals wij op jullie prachtige foto's kunnen zien!
    Geniet ervan xxx