Dag 3 in Miami Beach

24 juli 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Deze dag beginnen we met een wandeling door de stad. Ondanks het vroege tijdstip, tenminste een wandeling om 08.00 uur in de ochtend is voor de De Laatjes best vroeg, is er al een behoorlijke bedrijvigheid in Miami Beach. Onderweg rukt de brandweer met alle geweld uit. Niet normaal wat een sirenes en verlichting de politie, brandweer en ambulance hier voeren, Maud en Sen staan met hun handen voor hun oren en mond open van verbazing. We vervolgen onze dag met een bezoek aan het strand. Maar na een vluchtige duik in de zee, horen we het onweer alweer naderen en hoewel Ronald nog denkt aan een kleine douche, we zijn nu toch al nat, barst het noodweer los en rennen we met onze handdoeken over ons hoofd richting hotel, wat om de hoek bij het strand ligt. Daar aangekomen breekt de zon alweer door en besluiten we maar bij het zwembad van ons hotel neer te strijken. Er zijn drie kleinere baden, ieder met een andere temperatuur, van warm tot heel warm (Maud vindt het op een jacuzzi lijken).

Omdat er af en toe nog wat regen valt, besluiten we die middag naar Bayside te rijden, een wijk in Miami zelf. Hier is een groot overdekt outletcentrum met een haven, waar we enkele uurtjes vertoeven. Aan het begin van de avond beginnen we honger te krijgen en zoeken we een restaurantje. We komen langs Hooters, een Amerikaans restaurant wat bekend staat om z’n schaars geklede bediening, voornamelijk dames, want de heren lopen in lange broeken met blouse en stropdas (jammer voor mama). Dit is echt een baan waar je op je uiterlijk wordt aangenomen. De kinderen vonden het wel grappig die dames en waren vooral enthousiast van de kipgerechten en nacho’s die ze hier serveren. Aanschuiven dus! Al snel kondigt een serveerster zich aan, Hi, I’am Rachel and I’am your weitress for tonight, How may I help you? Kijken met de oogjes Ronald, hihihi.

Na een heerlijke maaltijd, wandelen we weer door het winkelcentrum en zien we een bankje, waar Forrest Gump op zou hebben gezeten. In de gelijknamige film met Tom Hanks, zit hij op een bankje bij Bubba Gump Shrimp Restaurant. Z’n vaste slogan is, Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get. Het doosje chocolade is ook hier te zien. Stukje jeugdsentiment.

In de Mall staat nog een de Bayside Tree. Een boom van zo’n 20 meter hoog en 100 jaar oud. Dit soort bomen kunnen wel tot 100 meter hoog worden bij een leeftijd van 1.000 jaar. Ook erg indrukwekkend, dus tijd voor een fotomomentje.

We nemen de gratis monorail naar het meest zuidelijke puntje. Een elektrische trein (zonder bestuurder!) die door het centrum rijdt. Er zijn hier zoveel hoge gebouwen in Miami Financial District. Helaas zijn er geen publieke gebouwen, waar we naar binnen mogen om het uitzicht van bovenaf te bekijken. Er is één gebouw met een bar op de ‘topfloor’, maar dat is niet toegankelijk voor kinderen.

Uiteindelijk nemen we de trein terug naar de Mall om daar de auto op te halen en terug te rijden naar het hotel. De kinderen kijken nog een filmpje, terwijl wij vast onze spullen inpakken. Morgenochtend rijden we door naar Fort Lauderdale. Even weg uit de drukte stad.

1. Thea Theuws:
    27 juli 2018
    Wat een genot! Ronald al gesurfd? Hoe warm is het bij jullie? Hier is het 37 graden😎 toch wel blij met ons zwembad. Was anders niet te doen. Morgen weer een nieuw avontuur. Ik ben benieuwd.
    😘Groetjes van de Theuwskes
  2. Laatjes.Mares:
    27 juli 2018
    Ja Ronald, alleen maar kijken.........................................
    De brandweerwagens zijn wel groter als hier, genieten voor de kids.
    Hier zijn ze niet zo groot,maar de sirenes gaan hier elke dag, i.v.m.de .vele branden.
    Morgen word het iets minder, hetgeen zeer welkom is.
    Lieverds ,Veel liefs en have fun there!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  3. Petra Van Happen:
    27 juli 2018
    Klinkt weer als een mooie dag! Zeker voor Ronald, hihi.