Bezoek aan Kennedy Space Centre

26 juli 2018 - Cocoa Beach, Florida, Verenigde Staten

Vroeg uit de veren vandaag, de wekker gaat al om 07.00 uur. We hebben een lange rit voor de boeg van ruim 3 uur. Vandaag bezoeken we Kennedy Space Centre en we willen wederom kijken of onze kamer al beschikbaar is, zodat we niet alle kostbare spullen de hele tijd met ons mee hoeven te dragen. En alweer hebben we het geluk, dat er een kamer beschikbaar is, ook nu weer bij het zwembad en met de zee om de hoek, heerlijk. Het is weer een grote, fijne kamer en na het uitladen van de auto, besluiten we direct koers te zetten naar Cape Canaveral. Het is een rit van ongeveer 25 minuten, wanneer we arriveren bij het Visitor Centre. We parkeren onze auto en wandelen naar de ingang. Maud en Sen hebben al eens een presentatie van André Kuipers bezocht en daarmee is de interesse in de ruimtevaart toch wel gegroeid. We bezoeken de Heroes from Space en enkele (3D-)films die ons van alles over de ruimte laten zien. Vervolgens wonen we een presentatie bij over de Atlantis, een Space Shuttle die na 26 jaar dienst, weer terug is bij Kennedy Space Centre. ‘Atlantis, welcome home’, met deze woorden wordt de presentatie afgesloten, gaat het gordijn open en daar is hij dan, de enige echte Atlantis Space Shuttle. Hoe waanzinnig is dat om een echte ‘gepensioneerde’ shuttle te zien. En wat ziet hij er kwalitatief nog goed uit voor z’n leeftijd en na zo’n lange tijd in de ruimte. Super! Tenslotte besluiten we deel te nemen aan een 2-uur durende bustour, die ons langs diverse prominente gebouwen van Nasa en lanceerplatformen brengt.

Na een lange, vermoeiende, maar super interessante dag, begeven we ons naar de parkeerplaats om richting hotel te rijden voor het avondeten. Na het eten wandelen we nog even over het strand en de pier van Cocoa Beach en sluiten we deze dag af met een verkoelende duik in het zwembad van het hotel. Gek hoor, wij liggen lekker te zwemmen om, voor ons 22.00 uur ’s-avonds, terwijl het thuis 04.00 uur is en iedereen ‘probeert’ te slapen in de hitte. Truste iedereen…