Back in Miami

5 augustus 2018 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Voor het eerst deze vakantie hebben we heerlijk doorgeslapen, ook Maud en Sen op hun slaapbank😉. Jammer dat de wekker al om 07.00 uur afgaat, maar we hebben genoeg plannen voor vandaag. We starten de dag met een ontbijt in de lobby van het hotel. Het ontbijt is erg uitgebreid en smaakt heerlijk, een goede bodem voor de dag.

Om 08.30 uur hebben we al onze bagage weer in de auto gepropt en zetten we koers naar de Everglades! Alligators spotten en varen op een airboat, is wat we vandaag willen gaan doen. We hebben de afgelopen dagen al wat gegoogeld, waarbij onze keuze is gevallen op Captain Jack’s Airboattours. Deze staat erg goed aangeschreven en gezien de combinatie alligators en airboattour, nemen we geen enkel risico om zomaar bij iemand op de boot te stappen…

De autorit door de Everglades is waanzinnig en na een half uur rijden, arriveren we bij Captain Jack, waar we kennis maken met onze captain van vandaag. Nee niet Jack, maar Webb zal ons rondleiden door de mangroves van de Everglades, spannend.

Na een korte introductie, zetten we onze gehoorbeschermers op en zetten ons schrap voor een uurtje racen over het water. De tour is waanzinnig en we spotten alligators en wasberen (zelfs een met een jong in de bek, maar we waren helaas te laat met fotograferen). Captain Webb legt regelmatig de boot stil om ons te informeren over de mangrove en de dieren die er leven. We leren zelfs welk dier de grootste bedreiging voor een alligator vormt… de alligator zelf. De volwassen mannetjes eten simpelweg kleinere soortgenoten op, erg leerzaam allemaal. Webb vervolgt z’n tour en zet het gas daarbij goed open, we scheren over het water en maken zelfs enkele spins, super gaaf. Niet alleen de kinderen, maar ook papa en mama genieten zichtbaar.

Na deze geweldige ervaring, gaan we nog even snel met Webb op de foto en vervolgen we onze tocht een paar kilometer verder, waar we een animal sanctuary bezoeken, een opvang voor diverse dierensoorten, maar vooral alligators. We zien ze in alle soorten en maten, de een nog groter dan de andere en de een met nog meer en grotere tanden dan de andere. En ze kijken je allemaal even strak in de ogen aan, zonder te knipperen, zo griezelig. Even verderop staat een man met z’n blote voeten in een pierenbadje, met naast hem een alligator van zo’n 3 meter lang en z’n bek wagenwijd open!!! Nee, hij heeft geen honger of is niet chagrijnig, maar dat is om z’n temperatuur en dan met name die van z`n hersenen op peil te houden. De man wijst naar m’n telefoon en vraagt of hij m’n camera mag hebben… ik wijs naar Ronald die ons fototoestel vastheeft, maar die wordt volgens hem door de alligator opgegeten. Daarom wil hij foto’s maken met m`n Iphone. Ach ja, we rijden naar Miami, waar een Applestore is, dus in het ergste geval, moeten we een nieuwe kopen! De man maakt waanzinnige foto’s van de alligator, in the pocket!

Tijd om de alligators achter ons te laten en onze tocht door de Everglades te vervolgen met als eindbestemming Miami Beach. Na 2 uur bereiken we ons nieuwe hotel, dat is gelegen op 21th Street. Wel makkelijk al die straatnamen hier, dat principe kennen we nog van NewYork. De straten van noord naar zuid heten Avenues en de straten van oost naar west zijn genummerd en lopen op; 1th Street, 2nd Street, etc. We zitten dus 10 blokken verder dan ons eerste hotel in Miami, welke was gelegen aan 11th Street. We hebben een knusse kamer op de 3e verdieping van een idyllisch boutique-hotel. Wat een fijne sfeer hangt hier, het hotel heeft een gezellige bar en sushirestaurant op de begane grond. Daarachter buiten is het prachtige zwembad met heerlijke ligbedden gelegen. Onze koffers worden naar de kamer gebracht en na het installeren, parkeren we de auto op 17th Street in een parkeergarage. Valetparking bij het hotel is niet te betalen, of zoals wij Nederlanders zeggen, daar kunnen we andere leuken dingen voor doen en daarvoor lopen we liever een stukje. We hebben de auto toch niet dagelijks nodig, omdat ons hotel op loopafstand ligt van hetgeen we nodig denken te hebben.

Na terugkomst in het hotel, trekken we snel onze zwemkleding aan, pakken onze strandtas en begeven ons naar het heerlijke strand om na lange tijd weer eens een duik te nemen in het heerlijke warme en schone water van de Atlantische Oceaan. Wat hebben we dat gemist. Na een paar uurtjes nog even nagenieten bij het zwembad van het hotel om vervolgens na het opfrissen lekker te gaan wandelen over Lincoln Road, the place te be in Miami Beach. Een enorme straat met decadente eetgelegenheden en winkels in alle soorten en maten. We kijken onze ogen uit. Na het avondeten belanden we moe maar voldaan op onze hotelkamer en kruipen direct in bed na weer een super leuke dag.

Oh ja, vergeet niet de video’s te checken😉

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thea Theuws:
    6 augustus 2018
    Wauw wat super vet! Jammer dat kaptain vieze Jack er niet was😂😂😂. Prachtig die natuur. Waren jullie niet bang dat je uit de boot viel? Het plezier druipt van de foto's af. Have fun. 😘
  2. Petra Van Happen:
    6 augustus 2018
    GEWELDIGE ERVARING!!! Supergave foto's!
  3. Laatjes.Mares:
    Geweldige fotos.
    Maar heb liever onze Joe als zo'n alligator.!!!!!!!!!xxxxxx
  4. Toon:
    6 augustus 2018
    Mooie foto,s een mooie ervaring rijker.
  5. Marjan:
    7 augustus 2018
    Wow, dat is ruig!! Erg mooie foto´s... kon je er geen meenemen, kun je een mooi tasje van laten maken...
  6. Marielle:
    7 augustus 2018
    Daar had ik best een hele koffer van kunnen laten maken, maar dat past simpelweg niet meer in de cabrio😉